Uitbreiding van ons machinepark

03 september 2009

MDG Techniek heeft onlangs een Mazak multyplex 6200 aangeschaft. Deze machine is uitgerust met een beladings systeem dubbel turret en aangedreven gereedschappen. De machine mag worden beschouwd als de meest betrouwbare multi-function machine van de markt. Hierdoor is hij uitermate geschikt voor vele technologische operaties.

In bestelling splinternieuwe Doosan Puma:

Vol trots zullen wij ook  vanaf eind september beschikken over een Doosan Puma TT 1800 SY. De machine heeft  een dubbele turret (TT), waarvan beiden uitgerust zijn met aangedreven gereedschap. De Y-as heeft een slag van 100 mm. Deze machine heeft de nieuwste technologieën, zo is de "servodrive turret" voorzien met BMT-P gereedschap-houders (de nieuwe standaard). De spindelmotoren zijn van het “built-in type” en de machine is uitgevoerd met subspindel. Deze is volledig gestuurd (C-as). De snelheid van deze nieuwe machine is door middel van super-charged servomotoren met 20% verhoogd.

Verder hebben wij nog de Puma 240M. Deze machine is voorzien van C-as aangedreven gereedschap en automatische stafaanvoer draaidiameter van 300mm. Op onze Puma 400 kunnen wij een draaidiameter aan van 560mm.